Obchodní podmínky
Vytvořeno v Praze dne 18.3.2024
obchodní společnost: Takstav.cz s.r.o.
se sídlem: Knovízská 2410/2, Chodov, 149 00, Praha 4
identifikační číslo: 117 85 179
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 354514
pro dodání zboží a poskytování služeb prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese http://www.takstav.cz
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ A ZÁKLADNÍ POJMY
1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Takstav.cz s.r.o., se sídlem Knovízská 2410/2, Chodov, 149 00, Praha, IČO: 11785179, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u městského soudu v Praze, sp. zn. C 354514 (dále jen „dodavatel“), není-li v obchodních podmínkách stanoveno jinak, upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti dodavatele a zákazníka (dále také jen „smluvní strany“) vzniklé v souvislosti anebo na základě zejména kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) a smlouvy o přepravě věci - zásilek, nákladů, balíků, kontejnerů, zboží na paletách, stavebních materiálů, nařadí, techniky, atd. (dále také jen „věc“) či smlouvy o provozu dopravního prostředku (dále společně jen „přepravní smlouva“) uzavíraných mezi dodavatelem a jinou osobou (v těchto obchodních podmínkách jen „zákazník“) prostřednictvím internetového obchodu dodavatele provozovaného na webové stránce: http://www.takstav.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
2. Pro případy, kdy zákazník, jenž má v úmyslu objednat zboží anebo služby od dodavatele, je právnickou osobou či osobou, která jedná při objednávce zboží anebo služeb v rámci své podnikatelské činnosti anebo v rámci svého samostatného výkonu povolání (dále jen „zákazník – podnikatel“), se tyto obchodní podmínky použijí pouze přiměřeně. Pro zákazníka - podnikatele neplatí zejména ustanovení obchodních podmínek, která se ve smyslu obecně závazných právních předpisů týkají práv spotřebitele, není-li v těchto obchodních podmínkách stanoveno jinak.
3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní nebo přepravní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní nebo přepravní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy nebo přepravní smlouvy. Kupní smlouva, přepravní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
5. Znění obchodních podmínek je dodavatel oprávněn kdykoli měnit či doplňovat. Tímto ustanovením však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
II. Uživatelský účet
1. Na základě registrace zákazníka provedené na webové stránce může zákazník přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může zákazník provádět objednávání zboží anebo služeb (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může zákazník provádět objednávání zboží anebo služeb též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží anebo služeb je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání zboží anebo služeb jsou dodavatelem považovány za správné.
3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník nesmí sdělovat údaje nezbytné k přístupu do jeho uživatelského účtu třetím osobám.
4. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
5. Dodavatel je oprávněn zrušit zákazníkovi uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti z kupní anebo přepravní smlouvy anebo obchodní podmínky.
6. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení dodavatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
III. Uzavření kupní smlouvy A přepravní smlouvy či jiné smlouvy
1. Veškerá prezentace zboží anebo služeb umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a dodavatel není povinen uzavřít smlouvu ohledně tohoto zboží anebo služeb. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží a službách, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a služeb. Ceny zboží a služeb jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků, nevyplývá-li z uvedených informací jinak. Ceny zboží a služeb zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost dodavatele uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží a přepravou věci. Informace o nákladech uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno anebo věc přepravována v rámci území České republiky.
4. Pro objednání zboží anebo služby vyplní zákazník objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména:
- Informace o objednávaném zboží anebo službě (zákazník objednávané zboží nebo službu „vloží“ do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu, pokud to webové rozhraní obchodu umožňuje);
- údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží (pokud jde o kupní smlouvu) nebo údaje o způsobu přepravy věci a termínu vyzvednutí (pokud jde o přepravní smlouvu);
- informace o způsobu úhrady kupní ceny zboží (pokud jde o kupní smlouvu) nebo ceny přepravy věci (pokud jde o přepravní smlouvu);
- informace o nákladech spojených s dodáním zboží (pokud jde o kupní smlouvu) nebo s přepravou věci (pokud jde o přepravní smlouvu);
- fakturační údaje zákazníka;
- souhlas s obchodními podmínkami a podmínkami pro ochranu osobních údajů;
(dále společně jen „objednávka“).
5. Před zasláním objednávky dodavateli je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky zákazník vložil, a to i s ohledem na možnost zákazníka zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle zákazník dodavateli kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou dodavatelem považovány za správné. Dodavatel neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení zákazníkovi potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty zákazníka uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (v těchto obchodních podmínkách také jen „elektronická adresa zákazníka“).
6. Dodavatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu anebo způsob přepravy, termín vyzvednutí, apod.) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
7. Smluvní vztah mezi dodavatelem a zákazníkem vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je dodavatelem zasláno zákazníkovi elektronickou poštou, a to na adresu elektronické adresy zákazníka.
8. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory, apod.) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
9. Spokojenost zákazníka s nákupem zboží anebo poskytnutými službami zjišťuje dodavatel prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu „Ověřeno zákazníky“, do něhož je on- line obchod dodavatele zapojen. Dodavatel zasílá zákazníkovi příslušné dotazníky po každém nákupu zboží anebo služby, ledaže zákazník ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů, jejich zasílání odmítne. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu „Ověřeno zákazníky“ dodavatel provádí na základě jeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování spokojenosti zákazníka s nákupem zboží anebo služeb u dodavatele. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování zpětné vazby zákazníka a analýz tržního postavení dodavatele využívá dodavatel zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz, kterému je dodavatel pro tyto účely oprávněn předávat informace o zakoupeném zboží anebo službách a e-mailovou adresu zákazníka. Osobní údaje zákazníka nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu „Ověřeno zákazníky“ je zákazník oprávněn kdykoli vyjádřit námitku v podobě odmítnutí zasílání dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky zákazníka nebude dodavatel dotazník zákazníkovi dále zasílat.
IV. Cena zboží a SLUŽEB A Platební podmínky
1. Cenu zboží (dále jen „kupní cena“) anebo služeb (dále jen „cena přepravy“) a případné náklady spojené s dodáním zboží anebo služeb dle kupní smlouvy anebo přepravní smlouvy může zákazník uhradit dodavateli následujícími způsoby:
- v hotovosti na dobírku v místě určeném zákazníkem v objednávce; toto ustanovení platí jen pro dodavatelem vybrané produkty a zároveň v dodavatelem předem odsouhlasených případech;
- bezhotovostně převodem na bankovní účet dodavatele č.ú. 300083661/0300, vedený u společnosti Československá obchodní banka, a. s. (dále také jen „účet dodavatele“);
- bezhotovostně prostřednictvím platebního systému (GoPay, Apple Pay, Google Pay);
- bezhotovostně platební kartou (např. Visa, Mastercard).
2. Společně s kupní cenou či cenou přepravy je zákazník povinen zaplatit dodavateli také náklady spojené s balením a dodáním zboží či přepravou věci ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou či cenou přepravy i náklady spojené s dodáním či přepravou zboží.
3. Splatnost kupní ceny a ceny přepravy:
- v případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží a cena přepravy je splatná nejpozději 1 hodinu před zahájením přepravy věci;
- v případě platby v hotovosti na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží a cena přepravy je splatná po přepravě věci do objednaného místa určení;
- v případě bezhotovostní platby je kupní cena a cena přepravy splatná do 2 dnů od uzavření smlouvy, avšak pokud jde o přepravní smlouvu, tak cena přepravy (dle objednávky) musí být připsána na účet dodavatele nejpozději 1 hodinu před zahájením přepravy věci, jinak dodavatel není povinen přepravu zahájit a provést, a pokud jde o kupní smlouvu, tak do doby, než bude kupní cena připsána na účet dodavatele, dodavatel není povinen zboží zákazníkovi odeslat.
4. V případě bezhotovostní platby je zákazník povinen uhrazovat kupní cenu zboží a cenu přepravy společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek zákazníka uhradit kupní cenu nebo cenu přepravy splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet dodavatele.
5. Dodavatel je oprávněn, zejména, nikoliv však pouze, v případě, že ze strany zákazníka nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. III. odst. 6 obchodních podmínek), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží zákazníkovi, a cenu přepravy ještě před započetím přepravy. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
6. Případné slevy z ceny zboží či ceny přepravy poskytnuté dodavatelem zákazníkovi nelze vzájemně kombinovat.
7. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví dodavatel zákazníkovi ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy nebo přepravní smlouvy daňový doklad – fakturu. Dodavatel je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví dodavatel zákazníkovi po uhrazení ceny zboží anebo ceny přepravy a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu zákazníka.
8. Dodavatel si vyhrazuje právo a je oprávněn k opravě zjevně mylné ceny zboží anebo ceny přepravy a je oprávněn stornovat objednávku anebo odstoupit v takovém případě od smlouvy před odesláním zboží anebo započetím přepravy, zejména zjistí-li, že bylo zboží nabízeno za chybnou cenu či výrobce není schopen zboží dodat nebo zjistí-li, že byla přeprava věci nabízena za chybnou cenu anebo není schopen přepravu za nabízenou cenu uskutečnit. V takovém případě musí dodavatel zákazníka o správné ceně informovat a ten musí s úpravou ceny souhlasit. V opačném případě nedojde k uzavření kupní smlouvy anebo přepravní smlouvy a příslušná objednávka bude dodavatelem stornována, a pokud již byla smlouva uzavřena, tak má dodavatel právo od smlouvy odstoupit. Chybnou cenou se mimo jiné rozumí i zjevný rozdíl mezi řádovou cenou, chybějícím označením sleva/výprodej, a jiné zjevné chyby v psaní a počtech.
V. Odstoupení od smlouvy
1. Zákazník, který je spotřebitelem, bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty (plnění započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; pro tento případ dodavatel spotřebitele poučuje, že poskytnutím plnění zaniká právo odstoupit od smlouvy), o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy, o dodávce zboží nebo služby, u kterých došlo k úpravě podle požadavků zákazníka nebo pro jeho osobu, od smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit, či od přepravní smlouvy, jestliže věc již byla přepravena nebo bylo započato s její přepravou do místa určení, nebo pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období.
2. Ustanovení čl. V. odst. 1 obchodních podmínek, včetně ustanovení § 1837 občanského zákoníku, platí rovněž pro zákazníka - podnikatele.
3. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. V. odst. 1 obchodních podmínek či o jiný smluvní anebo zákonný případ, kdy nelze od smlouvy odstoupit, má zákazník - spotřebitel (nikoliv zákazník – podnikatel) v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti (14) dnů. Jedná-li se o kupní smlouvu, končí lhůta pro odstoupení uplynutím lhůty čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od smlouvy (kupní i přepravní) ve smyslu tohoto čl. V. odst. 3 obchodních podmínek musí být dodavateli odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
4. Pro odstoupení od smlouvy může zákazník využít vzorový formulář poskytovaný dodavatelem, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od smlouvy může zákazník zasílat mimo jiné na adresu sídla dodavatele či na adresu elektronické pošty dodavatele info@takstav.cz.
5. V případě odstoupení od smlouvy dle tohoto čl. V. obchodních podmínek se smlouva od počátku ruší. Jde-li o kupní smlouvu a zboží již bylo zákazníkovi doručeno, zboží musí být dodavateli vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy. Odstoupí-li zákazník od kupní smlouvy, nese zákazník náklady spojené s navrácením zboží dodavateli, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Zákazník má nárok pouze na vrácení finančních prostředků za dopravné v nejnižší nabízené výši, a to i v případě, že zvolil dražší způsob dopravy. Dodavatel je oprávněn v případě odstoupení od smlouvy dle čl. V. odst. 3 obchodních podmínek k jednostrannému započtení jakýchkoliv splatných i nesplatných pohledávek, které má vůči zákazníkovi v souvislosti se smlouvou na jakékoliv splatné i nesplatné pohledávky zákazníka vůči dodavateli, tzn. možnost započtení se vztahuje i na pohledávky z případného bezdůvodného obohacení či náhradu škody.
6. V případě odstoupení od smlouvy dle tohoto čl. V. obchodních podmínek vrátí dodavatel peněžní prostředky přijaté od zákazníka do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy zákazníkem, a to stejným způsobem, jakým je dodavatel od zákazníka přijal. Dodavatel je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté zákazníkem již při vrácení zboží zákazníkem či jiným způsobem, pokud s tím zákazník bude souhlasit a nevzniknou tím zákazníkovi další náklady. Odstoupí-li zákazník od kupní smlouvy, dodavatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky zákazníkovi dříve, než mu zákazník zboží vrátí nebo prokáže, že zboží dodavateli odeslal.
7. Do doby převzetí zboží věci zákazníkem je dodavatel oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí dodavatel zákazníkovi kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený zákazníkem nebo na účet, ze kterého byla kupní cena zaslána na účet dodavatele.
8. Je-li společně se zbožím či přepravou věci poskytnut zákazníkovi dárek, je darovací smlouva mezi dodavatelem a zákazníkem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy nebo přepravní smlouvy zákazníkem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a zákazník je povinen (v případě kupní smlouvy spolu se zbožím) dodavateli vrátit i poskytnutý dárek.
VI. Přeprava a dodání zboží
1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku zákazníka, nese zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
2. Je-li dodavatel podle smlouvy povinen dodat zboží nebo věc na místo určené zákazníkem v objednávce, je zákazník povinen převzít zboží nebo věc při dodání.
3. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutno zboží dle kupní smlouvy nebo věc dle přepravní smlouvy doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží dle kupní smlouvy nebo věci dle přepravní smlouvy anebo náklady spojené s jiným způsobem doručení.
4. Při převzetí zboží od přepravce v případě kupní smlouvy nebo věci od dodavatele v případě přepravní smlouvy je zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží anebo věci, a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci (v případě zboží doručovaného dle kupní smlouvy) nebo dodavateli (v případě zboží doručovaného dle přepravní smlouvy). V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky či přepravované věci nemusí zákazník zásilku od přepravce nebo dodavatele převzít.
5. Další práva a povinnosti smluvních stran při přepravě zboží anebo věci mohou upravit zvláštní dodací podmínky dodavatele, jsou-li dodavatelem vydány.
6. Práva a povinnosti mezi dodavatelem a zákazníkem v případě přepravy věci se řídí, nejsou-li upraveny obchodními podmínkami, zejména ustanovením § 2555 – 2585 občanského zákoníku.
VII. Práva z Vadného plnění
1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925 občanského zákoníku).
2. Pro kupní smlouvu pak dále platí také ustanovení § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku) a odst. 3 - 8 tohoto čl. VII. obchodních podmínek.
3. V případě kupní smlouvy dodavatel odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména dodavatel odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které dodavatel nebo výrobce popsal nebo které zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné;
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití dodavatel uvádí, nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
4. Ustanovení uvedená v čl. VII. odst. 3 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí zákazníkem, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
5. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje.
6. Práva z vadného plnění uplatňuje zákazník u dodavatele na adrese jeho sídla. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dodavatel obdržel od zákazníka reklamované zboží.
7. Další práva a povinnosti smluvních stran související s odpovědností dodavatele za vady může upravit reklamační řád dodavatele, pokud je vydán.
8. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy slouží příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Toto ustanovení čl. VII. odst. 8 obchodních podmínek se neuplatní na zákazníka – podnikatele.
VIII. Další práva a povinnosti smluvních stran
1. V případě kupní smlouvy zákazník nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
2. Je-li to možné, řeší dodavatel spory se zákazníkem - spotřebitelem smírnou cestou. Za účelem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je dodavatel oprávněn se obracet na Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace (http://www.asociace-sos.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu/). Dodavatel se zároveň zavazuje poskytnout nezbytnou součinnost v případě, že se na SOS - Asociace obrátí zákazník - spotřebitel s žádostí o mimosoudní řešení sporu s dodavatelem.
3. Dodavatel není ve vztahu k zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
4. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje dodavatel prostřednictvím elektronické adresy info@takstav.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zákazníka zašle dodavatel na elektronickou adresu zákazníka.
5. Dodavatel je oprávněn k prodeji zboží a služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
6. Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
7. Jde-li o závazky smluvních stran z přepravní smlouvy, dodavatel odpovídá za škodu na přepravované věci, jež vznikla po jejím převzetí dodavatelem, až do jejího vydání či doručení příjemci. Dodavatel za škodu neodpovídá, pokud nemohl škodu odvrátit při vynaložení odborné péče (§ 2566 odst. 1 občanského zákoníku). Za škodu na přepravované věci dodavatel neodpovídá zejména, pokud byla způsobena:
- odesílatelem (zákazníkem), příjemcem nebo vlastníkem zásilky;
- vadou nebo přirozenou povahou obsahu věci (zásilky) včetně obvyklého úbytku;
- vadným obalem, na který dodavatel upozornil zákazníka (odesílatele) při převzetí věci (zásilky) k přepravě, a byl-li vydán nákladní nebo náložný list, tak pokud v něm byla vadnost obalu poznamenána;
- vadným obalem, i když dodavatel na vadnost obalu neupozornil, jestliže vadnost nebyla při převzetí poznatelná (§ 2566 odst. 2 a 3 občanského zákoníku).
8. Povinnost dodavatele k náhradě škody způsobené zákazníkovi je omezena do výše kupní ceny a/nebo ceny přepravy, kterou zákazník zaplatil dodavateli; to neplatí pro škodu způsobenou úmyslně nebo z hrubé nedbalosti.
IX. Ochrana osobních údajů
Informační povinnost dodavatele vůči zákazníkovi ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „GDPR“) související se zpracováním osobních údajů zákazníka pro účely plnění smlouvy, jednání o smlouvě, a pro účely plnění veřejnoprávních povinností dodavatele, plní dodavatel prostřednictvím samostatné stránky www.takstav.cz/ochrana-osobnich-udaju
X. Doručování
Zákazníkovi může být doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu či uvedenou zákazníkům v objednávce.
XI. Závěrečná ustanovení
1. Pokud vztah založený kupní smlouvou nebo přepravní smlouvou nebo jinou smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak dodavatel a zákazník sjednávají, že se jejich vztah řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva zákazníka - spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy anebo přepravní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
3. Kupní smlouva a přepravní smlouva včetně obchodních podmínek jsou archivovány dodavatelem v elektronické podobě.
4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro zákazníka – spotřebitele pro odstoupení od smlouvy.
5. Kontaktní údaje dodavatele: adresa pro doručování Knovízská 2410/2, 149 00 Praha, adresa elektronické pošty info@takstav.cz, tel.: 739028028.
V Praze dne 18.3.2024